1. Træningsdage: Træning afholdes hver tirsdag og torsdag fra 17:00 til ca 18:30, fra marts til oktober. Eventuelle aflysninger vil blive annonceret på klubbens Facebook-side.

2. Vejrforhold: Ved regnvejr er det vigtigt at huske at montere skærme på cyklen for at holde sig selv og andre tørre og komfortable. Hver rytter skal have sin egen reservedæksslange med til træning og løb.

3. Aktiv deltagelse: Forældre til ryttere i Odder Cykel Klub forventes at bidrage med klubbens arbejde og arrangementer.  Dette inkluderer hjælp til:

* Tour Himmelfart

* Kvickly Odder Løbet.

* diverse overnatninger i forbindelse med løb og træningslejre

4. Vintertræning:

* Vintertræning foregår til Sondrup (alle), Calpe (U17+), distriktstræningslejr (Horsens, til og med U17) og udvalgte weekend – med særskilt info og tilmelding.

* Om vinteren kræves det at køre med skærme og benytte vinterdæk eller indlæg. Bemærk, at f.eks. GP 5000-dæk alene ikke er tilstrækkelige under vinterforhold.